شرکت لاجیتک و تاریخچه این کمپانی

0
937
شرکت-لاجیتک

معرفی شرکت لاجیتک

Logitech International S.A.که اغلب به نام Logi شناخته می شود یک تولید کننده سوئیسی لوازم جانبی و نرم افزاری رایانه است که دفتر مرکزی آن در لوزان سوئیس است. شرکت لاجیتک دارای دفاتر در سراسر اروپا ، آسیا ، اقیانوسیه و قاره آمریکا است و یکی از پیشروترین تولید کنندگان دستگاه های ورودی و رابط برای رایانه های شخصی (رایانه شخصی) و سایر محصولات دیجیتال است.

شرکت لاجیتک لوازم جانبی کامپیوتر برای استفاده بهتر از کامپیوتر ، ارتباط و کار های ویدیویی ، موسیقی و خانه های هوشمند را به بازار عرضه می کند. این شامل محصولاتی مانند کیبورد (صفحه کلید) ، ماوس ، لوازم جانبی تبلت، وب کم ، بلندگوهای بلوتوث ، پرزنتر بی سیم و موارد دیگر است. نام آن از logiciel گرفته شده است ، کلمه فرانسوی که به معنی نرم افزار است.

معرفی شرکت لاجیتک

داستان شرکت لاجیتک

لاجیتک یک شرکت سوئیسی با تمرکز بر نوآوری و کیفیت ، محصولات و تجربیاتی را طراحی می کند که در زندگی مردم روزمره است. Logitech که در سال 1981 در لوزان سوئیس تأسیس شد و به سرعت به Silicon Valley گسترش یافت ، ارتباط مردم را از طریق لوازم جانبی رایانه ای نو آورانه و بسیاری از صنایع اولیه ، از جمله ماوس بی سیم مادون قرمز ، گوی بال شست ، انگشت لیزری و موارد دیگر آغاز کرد.

از همان روزهای اولیه ، ما هم تخصص خود را در زمینه طراحی محصول و هم در سطح جهانی گسترش داده ایم. برای هر یک از محصولات ما ، ما بر نحوه ارتباط و تعامل مشتریان خود با دنیای دیجیتال تمرکز می کنیم. ما طراحی را در مرکز هر چیزی که ایجاد می کنیم ، در هر تیم و هر رشته ، حفظ می کنیم تا تجربیات واقعاً منحصر به فرد و معنی داری ایجاد کنیم.

با محصولات فروخته شده تقریباً در هر کشور جهان ، Logitech به یک شرکت چند مارک تبدیل شده است که محصولاتی را طراحی می کند که مردم را از طریق موسیقی ، بازی ، ویدئو و محاسبات دور هم جمع می کند. مارک های لاجیتک شامل Logitech ، Logitech G ، ASTRO Gaming ، Ultimate Ears ، Jaybird ، Blue Microphones و Streamlabs هستند.

تولیدات شرکت لاجیتک

اولین ماوس های لاجیتک ، با شروع از P4 ، در Le Lieu ، در استان سوئیس وود توسط Dubois Dépraz SA ساخته شد.

سپس تاسیسات تولید در ایالات متحده ، تایوان ، مجارستان و ایرلند ایجاد شد و سپس به سوژو چین منتقل شد. از سال 2005 ، عملیات تولید در چین تقریبا نیمی از محصولات Logitech را تولید می کند. بقیه تولیدات به کارخانه های قراردادی و تولید کنندگان طرح اصلی در آسیا برون سپاری شذ.

تولیدات شرکت لاجیتک

خط تولید های شرکت لاجیتک

شرکت لاجیتک در سراسر جهان (به استثنای ژاپن ، جایی که با نام Logicool شناخته می شود) اقدام به تولید لوازم جانبی رایانه ، کنترل از راه دور ، دوربین های امنیتی ، ماوس ها ، صفحه کلید ها ، وب کم ها ، بلندگوهای رایانه و لوازم جانبی تلفن های هوشمند و صفحه کلیدها و کاورها می کند این خط های تولید عبارت اند از:

خط تولید محصولات
همکاری ویدئویی Logitech از جمله تمام تجهیزات ویدئو کنفرانس B2B.
Logitech MX لوازم جانبی اصلی کامپیوتر (ماوس و کیبورد).
Logitech C وب کم (دوربین) کامپیوتری.
Logitech G محصولات بازی.
Ultimate Ears هدفون های داخل گوش ، اسپیکر های بلوتوث بی سیم و هدفون های مناسب برای همه.
Jaybird هدفون بی سیم بلوتوث ورزشی.
سایتک در 15 سپتامبر 2016 ، از Mad Catz خریداری شده است.
Logitech Harmony کنترل از راه دور های قابل برنامه ریزی.
Logitech F گیم پدهای سیمی و بی سیم.

تاریخچه کمپانی لاجیتک

در سال  2001 ، کمپانی لاجیتک به منظور گسترش دامنه لوازم جانبی رایانه ای خود ، Labtec را به مبلغ 150 میلیون دلار خرید.

در سال 2007 ، کمپانی لاجیتک مجوز فناوری کنترل حرکت Freespace Labs Hillcrest را برای تولید MX Air Mouse گرفت ، که به کاربر اجازه می دهد از حرکات طبیعی برای کنترل رایانه استفاده کند.

در آگوست 2008 ، کمپانی لاجیتک Ultimate Ears ، عرضه کننده مانیتورهای داخلی گوش برای نوازندگان حرفه ای و بلندگوهای بلوتوثی را خرید.

در دسامبر 2008 ، کمپانی لاجیتک اعلام کرد که از سال 1985 یک میلیارد ماوس تولید کرده است.

در دسامبر 2009 ، شرکت لاجیتک سازنده تجهیزات ویدئو کنفرانس Lifesize Communications را خرید.

در ژوئیه 2011 ، شرکت لاجیتک ارائه دهنده ارتباطات بصری تلفن همراه Mirial را خرید.

در ژانویه 2013 ، براکن دارل مدیر اجرایی شرکت لاجیتک شد. مدیرعامل وقت گرینو دی لوکا به عنوان رئیس هیئت مدیره Logitech ادامه داد.

در ژانویه 2016 ، شرکت لاجیتک ساخت تجهیزات ویدئو کنفرانس Lifesize را کنار گذاشت.

در آوریل 2016 ، شرکت لاجیتک موافقت کرد 7.5 میلیون دلار جریمه بپردازد به اتهاماتی مبنی بر اینکه شرکت و برخی از مدیران سابق نتایج شرکت را در سال مالی 2011 به طور نامناسب افزایش داده اند تا راهنمایی ها و سایر تخلفات حسابداری را برآورده کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده گفت که مسائل مربوط به حسابداری باعث شده سرمایه گذاران بدون دید دقیق از وضعیت مالی شرکت سوئیسی باشند.

در 12 آوریل 2016 ، شرکت لاجیتک اعلام کرد که آنها با Jaybird ، پیشرو در پوشیدنی های صوتی بی سیم برای ورزش و سبک زندگی فعال ، به مبلغ 50 میلیون دلار و با درآمد اضافی تا 45 میلیون دلار بر اساس دستیابی به اهداف رشد ، به توافق رسیده اند.

در 15 سپتامبر 2016 ، Logitech اعلام کرد که مارک و دارایی Saitek را از Mad Catz به مبلغ 13 میلیون دلار خریداری کرده است.

در 11 آگوست 2017 ، Logitech Astro Gaming ، سازنده تجهیزات حرفه ای بازی که به صورت عمده هدست گیمینگ تولید می کرد را به قیمت 85 میلیون دلار خریداری کرد.

در 30 ژوئیه 2018 ، لاجیتک اعلام کرد که میکروفون های بلو که میکروفون های با کیفیت استودیو را تولید می کردند ، را به قیمت 117 میلیون دلار خریداری کرده اند.

در 26 سپتامبر 2019 ، Logitech Streamlabs ، که در نرم افزار و ابزارهای پخش مستقیم فعالیت دارد ، را با قیمت تقریبی 89 میلیون دلار خرید.

در 29 ژوئیه 2021 ، لاجیتک با همکاری JaQuel Knight طراح رقص  ، طرح #Creators4BIPOC خود را با نام تجاری Logitech For Creators معرفی کرد. این امر به سازندگان رسانه های اجتماعی ، به ویژه بنیان گزاران BIPOC ، اجازه داد تا حق چاپ و از خلاقیت های آنلاین خود درآمد کسب کنند و این امکان را برای طراحان رقصی که توجه هنرمندان اصلی در تجارت سرگرمی را جلب می کنند ، به دست آورند و حق چاپ آن را با استفاده از Labanotation تأمین کنند و از آن حق امتیاز دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید